۹ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۹

«شرح شوق» و «سعدی در غزل» در آستانه چاپ سوم

«شرح شوق» و «سعدی در غزل» در آستانه چاپ سوم

کتاب‌های «شرح شوق» و «سعدی در غزل» که شامل شرح و تفسیر سعید حمیدیان از اشعار حافظ و سعدی هستند، در آستانه چاپ سوم قرار گرفتند.

سعید حمیدیان محقق و حافظ‌پژوه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت:‌ نسخه‌های چاپ دوم مجموعه 5 جلدی شرح و تفسیر دیوان حافظ با عنوان «شرح شوق» رو به اتمام است و این مجموعه به سمت چاپ سوم می‌رود. واقعیتی که این کتاب دارد، این است که کار روی آن طی 30 سال گذشته به قدری من را مشغول و خسته‌ام کرده، که فرصت تمرکز روی اثر دیگری را نداشته‌ام.

وی افزود: شرح شوق اثری است که می‌توان از آن هم استفاده تخصصی کرد و هم در سطح عمومی از آن بهره‌برداری کرد. به علاوه از این کتاب می‌توان به عنوان یک منبع درسی و دانشگاهی نیز استفاده کرد. انتشار کتاب‌های این مجموعه،‌ اواخر سال 91 توسط نشر قطره تکمیل شد.

این محقق در ادامه گفت: کتاب دیگرم‌ «سعدی در غزل» هم در آستانه چاپ سوم قرار دارد که یک ناشر جدید نسخه‌های سومین چاپش را روانه بازار نشر خواهد کرد. این ناشر نشر نیلوفر خواهد بود و امیدوارم طی چند ماه آینده این اتفاق بیافتد تا با توجه به شروع سال تحصیلی دانشگاه‌ها، این کتاب هم در اختیار دانشجویان علاقه‌مند قرار بگیرد.

کد خبر 2301144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha